تولیت آستان‌قدس‌رضوی: کنگره امام رضا (ع)، فرصتی برای گفت وگوی ملت‌ها درباره عدالت است | فلسطین، مدعیان عدالت را رسوا کرد + فیلم دبیر پنجمین کنگره جهانی حضرت رضا (ع): کنگره جهانی حضرت رضا (ع) به دنبال رازگشایی از حقیقت‌های جهان معاصر نسبت به ظلم است دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر تهران به مناسبت ولادت امام رضا(ع) + تصاویر پنجمین کنگره جهانی حضرت رضا علیه السلام در مشهد آغاز به کار کرد+ فیلم مشهدالرضا(ع)؛ میعادگاه عاشقان ولایت | قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی: سالانه میزبان بالغ بر ۱۸۰ تا ۲۰۰ میلیون زائر در بارگاه منور رضوی هستیم کهکشان رضوی نخستین گروه زائران ایرانی حج تمتع عازم سرزمین وحی شدند (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) نخستین گروه از زائران حج تمتع امشب به عربستان می‌روند (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) رئیس جمهور میهمان مراسم اختتامیه پنجمین کنگره جهانی حضرت رضا(ع) در مشهد مدال طلای کشتی‌گیر قهرمان جهان به موزه حرم مطهر رضوی اهدا شد دانش آموزان استثنایی زیارت اولی میهمان ویژه امام رئوف شدند «زیر سایه خورشید» با ۱۱ هزار برنامه در ۲۱۰۰ نقطه کشور تکیه مجازی | مدیری که به خادمی‌اش افتخار می‌کند نشانی خط‌های سفید انسان در براده‌های آینه حلال و حرام مالی در باور‌های دینی سِرّ دلدادگی به شاه خراسان دبیر کنگره جهانی حضرت‌رضا(ع): فرهنگ رضوی منبعی انگیزه‌بخش برای عدالت‌خواهان جهان است دعوت فرهیختگان از ۴ قاره جهان به کنگره جهانی حضرت رضا(ع)
سرخط خبرها

نخستین دورهمی فعالان توئیتری مشهد با موضوع وقف برگزار شد | فعالان فضای مجازی رسالت زینبی دارند

  • کد خبر: ۲۲۰۶۳۱
  • ۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۱
نخستین دورهمی فعالان توئیتری مشهد با موضوع وقف برگزار شد | فعالان فضای مجازی رسالت زینبی دارند
معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: در جامعه امروز فعالیت مجازی بُرد بسیار زیادی در راستای اطلاع رسانی و تبلیغات درست دارد که نقش فعالان فضای مجازی و رسانه‌ای را بیش از پیش پررنگ می‌سازد.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت الاسلام و المسلمین جمال ایزدی در جمع هیئت فعالان توئیتری‌های انقلابی مشهد اظهار کرد: تبلیغ و ترویج موضوع بسیار مهمی است و رسالت انبیا و اولیای الهی جز این نبوده تا انسان‌ها را به سمت کمال انسانی هدایت کنند. تبلیغ یعنی رساندن کلام حق به دیگران که در زمان پیامبران وحی بوده است، در زمان اولیای الهی قرآن کریم و بعد از آن نیز کلام الهی را تبلیغ و ترویج کردن است.

نخستین دورهمی فعالان توئیتری مشهد با موضوع وقف برگزار شد | فعالان فضای مجازی رسالت زینبی دارند

حجت الاسلام ایزدی با اشاره به انواع تبلیغ بیان کرد: تبلیغ دو نوع درست و الهی و دیگری در مقابل آن قرار دارد که کار دشمنان است و تبلیغات سوء است که مدل دوم در زمان پیامبران بوده و تا امروز هم ادامه دارد.

ایزدی تشریح کرد: افرادی که در حوزه تبلیغ فعالیت می‌کنند اجر و پاداش زیادی دارند چرا که به واسطه اطلاع رسانی، عده زیادی هدایت می‌شوند. اگر بخواهیم بگوییم بین عاشورا و اربعین کدام واقعه مهم‌تر است باید گفت اربعین. اگرچه عاشورا بسیار مهم است و پیش از آن زمینه سازی‌های بزرگی صورت گرفته است، اما اربعین به جهت تبلیغ فرهنگ و واقعه عاشورا که به واسطه حضرت زینب (س) انجام شده است مهم‌تر است. اگر حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) فرهنگ عاشورا را تبلیغ و ترویج نمی‌کردند پرچم عاشورا در همان عاشورا زمین می‌ماند و به واسطه اطلاع رسانی این دو بزرگوار عاشورا تثبیت شد تا جایی که امروز به دست ما رسیده است.

وی افزود: فعالان فضای مجازی نیز در حوزه تبلیغ اثرگذار هستند و نقش مهمی دارند تا پرچم عاشورا زمین نماند. تبلیغ و اطلاع رسانی در حوزه دین در فضای امروز کاری زینبی و سجادی است. در سایه این تبلیغ بسیاری از افراد هدایت می‌شوند. از طرفی تبلیغات مسموم هم وجود داشته و دارد که باعث گمراهی بسیاری از افراد در طول تاریخ شده است. بسیاری از کسانی که عاشورا مقابل امام حسین (ع) شمشیر کشیدند نماز می‌خواندند، اما بخاطر تبلیغات مسموم و جهل و ناآگاهی در جبهه ظلم صف کشیدند.

ایزدی تاکید کرد: کارکرد رسانه، اطلاع رسانی، فعالیت رسانه‌ای به ویژه در جامعه امروز فعالیت مجازی بُرد بسیار زیادی در راستای اطلاع رسانی و تبلیغات درست دارد که نقش فعالان فضای مجازی و رسانه‌ای را بیش از پیش پررنگ می‌سازد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف استان با بیان اینکه در جامعه موضوعات بسیاری وجود دارد که قابل بحث است ادامه داد: یکی از موضوعاتی که قبل از اسلام بوده و تا قیامت هم ادامه خواهد داشت مقوله وقف و کار خیر است. وقف در جامعه بسیار مهجور و غریب است. کار خیر مفهوم گسترده‌ای است که در ابعاد شرعی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی و ... حرف برای گفتن دارد. گاهی افرادی وجود دارند که با زحمت زیادی خانه‌ای خریدند و حاصل عمر خود را وقف می‌کنند در حالیکه گمنام هستند و نمی‌خواهند شناخته شوند و می‌گویند ما این کار را برای خدا انجام دادیم.

نخستین دورهمی فعالان توئیتری مشهد با موضوع وقف برگزار شد | فعالان فضای مجازی رسالت زینبی دارند

حجت‌الاسلام ایزدی با اشاره به گستردگی امورات وقف در حوزه‌های مختلف ملکی، درآمدی، فرهنگی و ... افزود: کسی در جامعه پیدا نمی‌شود که از نهاد وقف استفاده نکرده باشد؛ یا در دانشگاه و مدرسه وقفی درس خوانده است، یا در بیمارستان‌های وقفی درمان خود را انجام داده است، کتابخانه، خانه، مسجد، اماکن ورزشی و سالن‌های پذیرایی وقفی و بسیاری امکانات دیگر که به صورت وقفی در جامعه وجود دارد و مردم از آن استفاده می‌کنند.

ایزدی با بیان اینکه وقف نیز باید به درستی در فضای مجازی و رسانه‌ای تبلیغ شود خاطرنشان کرد: گستردگی خدمات اجتماعی به مردم از برکات وقف است. اگر این برکات را از طریق تبلیغات درست و آثار مثبت آن را به مردم نشان بدهیم و مردم را به وقف تشویق کنیم روز به روز برکات جامعه و خدمت به مردم گسترش پیدا می‌کند؛ اما اگر این مهم را از طریق تبلیغات سوء به مردم نشان دادیم دلسرد می‌شوند ودیگر به کار خیر تشویق نمی‌شوند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->